Eurax

Добре дошли в орбитата на Fobos. Надявам се, че съвместния ни полет ще Ви донесе много забавни мигове :-)

Euro 2008 - преди финала


Когато стартира Европейското първенство по футбол в началото на месеца аз имах резерви, относно красивата и бърза игра. Очаквах едно доста скучно първенство, без атрактивен футбол и малко голове. Да, не бяха големи надеждите ми, че турнира ще бъде зрелищен и интересен за гледане.

Сега към края мога да направя една лична фенска равносметка:
  • Домакините от Швейцария и Австрия се представиха доста под нивото си и се превърнаха в едни от най-слабите домакини на финалите в историята.
  • Германия, по мои впечатления, се представи традиционно слабо в групите, но за пореден път достигна финала и съм почти сигурен, че ще го спечелят!
  • Групата на смъртта! Страхотен 'жест' на късмета, който събра един от моите любимци Холандия, неприятните ми Румъния, крайно омразните ми и надменни Франция и безразличните ми настоящи световни шампиони Италия. Радвам се, че 'лалетата' и 'адзурите' успяха да се преборят за място на 1/4 финалите.
  • За мен не беше никаква изненада, че настоящия еврошампион Гърция напуснаха борбата още в груповата фаза, като са без спечелена тока и само с един вкаран гол (1:5). Отборът на Ото Рехагел беше бледо копие на борбените момчета от преди 4 години... А и тогава късмета беше повече, отколкото силата на отбора.
  • Отборът, който най-приятно изненада всички е Турция! Югоизточните ни съседи показаха доста нападателен футбол и борбеност! За мен това е точната формула за превземането на европейския футболен връх. За жалост на някои и за кеф на други, след 3 поредни мача, в който турците вкарваха в последните минути решаващ за успеха им гол, точно в 1/2 финалния им мач с Германия този късмет кацна отново на рамото им - гол в 86-та минута за 2:2, но 3 по-късно 'магията' бе развалена, защото немците се класиха на финала с великолепен гол!
  • Другият отбор, който ме изненада приятно беше Русия! Това е още едина формация с треньор чужденец, който се е нагодил перфектно към ритъма на игра на отбора. Определено руснаците доказаха, защо Англия, която бе в една квалификационна група с тях, страда толкова и не успя да се класира на финалите в Австрия и Швейцария.
С голям интерес ще проследя и финалния мач, защото винаги настървените немци се изправят срещу Испания - страната с най-красивия клубен футбол (отново по мое лично мнение :-)) Такова европейско първенство очаквах!

Update: Испания покори Европа! Аз съм щастлив! :-)